Saturday, May 16, 2009

sambungan cite pasal camping trip kat Sungai Congkak

lebih kurang sejam kitorang memanjat baru nampak sikit air terjun nun jauh memandang. Oi letih beno. Tengah berpeluh ni, dahlah kena angkut minah jalan-jalan 2 jam kat tengah hutan entah mana tah. Biorlah. Kalo cakap pasal trekking ni aku layan je, pikul berat sebeso gajah pun selamba......... Splish splash, kedengaran bunyi arus memukul batuan kehijaun dilitupi lumut berkilau disimbah cahaya sang mentari (dem poetic shit). Itttuuu dia! terjunan air yang ku cari-cari selama mana hayatku bernafas ini. Oh sang bumi yang berputar di atas paksi sendiri(takde benda nak cakap ah), indah nian alam terbentang dihadapkan padaku, kepada makhluk-makhluk kecil yang menghunimu, menyintaimu, menghancurkanmu. Betapa OK, lets cut the crap dem, berat gile minah ni. Nampak je kurus macam lidi sebatang tapi ma'i(try to pronouce that), patah belakang aku dibuatnya. 'OK sume orang, LET"S PARTAYYY!!' jerit En Mazlan. Appo'ee(what do you think that means). Aku campak je awek tu kat tepi pas2 lari bertempiaran cari tempat untuk mandi. Nampaknye plan aku mencampak dia kat air terjun tu tak jadilah, maybe next time. Wooh, ada jugak tempat untuk aku. Thank God, Oh My God. Terus je baring kat atas batu. Air sejuk nak mati pun lantaklah. Beku otak aku. Nak cakap spa treatment kelas pertama, memang mengarutla, tapi lepas dua jam stengah berjalan2 aku nak kisah ape? Layan je la.